Znamy program V Konferencji Muzycznej Audioriver
Debaty o sponsoringu i mediach społecznościowych, warsztat dla producentów oraz rozdanie nagród polskiej sceny klubowej, Munoludy â właśnie poznaliśmy program konferencji muzycznej, która 7 marca odbędzie się na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Organizatorzy zaprezentowali także nowe logo i wizerunek Audioriver."Zapoczątkowana pięć lat temu konferencja, zawsze miała na celu poruszać kwestie ważne dla osób działających na scenie muzyki alternatywnej" - mówi rzecznik Audioriver, Łukasz Napora. "To bolesna, lecz także znana prawda, że w tej gałęzi sztuki nie narzeka się raczej na nadmiar pieniędzy i to właśnie temu tematowi postanowiliśmy poświęcić dużą część jubileuszowej edycji naszego wydarzenia."
Tematem wprost odnoszącym się do kwestii finansowych będzie debata
"Czego sponsorzy oczekują od muzyki?", w której udział wezmą reprezentanci dużych marek wspierających projekty muzyczne oraz osoby od lat pracujące przy przedsięwzięciach łączących biznes, komunikację i sztukę. Prowadzący spotkanie, Łukasz Napora, zapyta wprost: jakie wydarzenia czy projekty są najchętniej sponsorowane? Czego marki od nich oczekują? Jak dotrzeć do osób decyzyjnych i czego nie robić w kontaktach z nimi?
W panelu, który odbędzie się od 17:00 do 18:30 swój udział potwierdzili:
Bartosz Dobrzyński - dyrektor ds. marketingu Play, czyli marki wspierającej Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i Przystanek Woodstock;
Tomasz Dejnarowicz - autor Projektu Łowcy dla marki Jägermeister;
Szymon Walkiewicz - założyciel agencji Walk, która realizowała, bądź realizuje, takie projekty, jak Electronic Beats Festival, Red Bull Weekender i Desperados The Wildest Night Party;
Andrzej Nykowski - kierujący działem kreacji eventowej w agencji Allegro, a wcześniej odpowiedzialny za pozyskiwanie sponsorów przy Orange Warsaw Festival oraz
Zbigniew Niedziałek - odpowiedzialny za współpracę
z markami w Warner Music Poland, współwłaściciel niezależnej wytwórni płytowej Koka Beats i manager Pezeta.
Konferencja rozpocznie się o 13:30 spotkaniem nie mówiącym wprost o pieniądzach, ale zainaugurowanym z powodu ich braku. Mowa o dyskusji o nazwie
"Świat po Facebooku.", która dotyczyć będzie sytuacji, w której od ponad roku znalazło się mnóstwo osób opierających swoją komunikację na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Facebook był świetnym miejscem dla marek bez budżetów reklamowych do momentu, aż nie obciął zasięgu postów. Czy jesteśmy zmuszeni do płacenia za komunikację na tym portalu czy może warto przenieść się na inne platformy?
"To nie będzie czcza dyskusja o tym, jak to teraz jest źle. Nie będzie to też zwykła debata. Połowę spotkania poświęcimy na przedstawienie ciekawych przykładów skutecznej komunikacji, a drugą na zadawanie bardzo konkretnych pytań na temat praktycznych rozwiązań" - komentuje Napora. Odpowiedzi udzielać będą:
Monika Czaplicka z agencji Wobuzz, autorka bloga czaplicka.eu i książki "Zarządzanie kryzysem w social media" oraz
Aleksander Szulc z agencji Dozo Media, członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów. Lista panelistów nie została jeszcze zamknięta.
Pomiędzy powyższymi spotkaniami, czyli od 15:15 do 16:45 odbędzie
gala wręczenia nagród MUNOLUDY za 2014 rok. W plebiscycie oddano ponad 30 tys. głosów, co czyni go najbardziej miarodajnym wskaźnikiem popularności na polskiej scenie klubowej. Wyniki poznamy podczas Konferencji, a każdy z laureatów weźmie udział w debacie prowadzonej przez redaktora naczelnego Muno.pl, Aleksandra Kubaczewskiego.
Po trzech panelach wydarzenie opuści Uczelnię Łazarskiego, by przenieść się do Pin-Up Studio na Nowogrodzkiej 84/86, gdzie o 20:00 odbędzie się druga edycja warsztatu dla producentów.
"Co jest nie tak z moją produkcją?" po raz pierwszy odbył się przed rokiem w Krakowie, a zainteresowanie nim
i wartość merytoryczna przekonały organizatorów do kontynuowania tej idei. âKoncepcja jest prosta - zachęcamy młodych producentów i zespoły do nadsyłania nam swoich utworów, które będą następnie poddane ocenie ekspertów" - mówi Napora.
Aby dostać się na to wyjątkowe i zamknięte spotkanie, należy do 2 marca przesłać link do jednej ze swoich autorskich produkcji na adres
nfo@audioriver.pl. Najpóźniej do 3 marca organizatorzy Konferencji wybiorą 10-15 utworów, a ich autorzy zostaną zaproszeni na warsztat, by poznać bardzo konkretne wskazówki od profesjonalistów. W tym roku będą to
Function, czyli Amerykanin reprentujący Ostgut Ton i Sandwell District oraz
Mothashipp - producent muzyczny, realizator i kompozytor, który pracował z takimi artystami, jak Mama Selita, Marika czy Pablopavo oraz doskonale sprawdził się podczas pierwszej edycji warsztatu. Spotkanie poprowadzi Łukasz Napora, który na nadesłane utwory spojrzy od strony dziennikarza muzycznego i organizatora eventów. Co ważne, twórcy warsztatu czekają nie tylko na produkcje stricte elektroniczne.
Function to oczywiście także gwiazda
After Party, które tego samego dnia, o 22:00 ruszy w Pin-Up Studio. Wraz z Amerykaninem wystąpi szwajcarski duet
Adriatique oraz polski support, który zostanie ogłoszony wkrótce. Za wizualizację odpowiadać będzie poznański kolektyw .wju.
Łączny
bilet na wszystkie panele na Uczelni Łazarskiego kosztuje jedyne 10 zł i warto zaopatrzyć się w niego już teraz, ponieważ wszystkie poprzednie edycje konferencji zostały wyprzedane. Z kolei bilet na After Party do 6 marca kosztuje 25 zł, a w dniu wydarzenia cena wzrośnie do 35 zł. Wszystkie wejściówki dostępne są w salonach Empik w całej polsce oraz na
http://audioriver.ebilet.pl.
Nowy wizerunek festiwalu to efekt pracy Hopa Studio, do którego klientów należą m.in. Ceramika Paradyż, NC+, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Miasto Warszawa. "Uznaliśmy, że podobnie jak sam festiwal, który przez ostatnie edycje nabierał swojego charakteru, tak i nowa identyfikacja powinna być wyrazista, zaskakująca i mocna." - mówi Piotr Hołub, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Hopa Studio. "Motywem przewodnim wszystkich materiałów została falująca abstrakcyjna figura, nawiązująca do lokalizacji nad Wisłą, dynamiki i wspólnej zabawy uczestników w rytmach muzyki elektronicznej. Stworzyliśmy nowy logotyp, jako graficzną syntezę fali utrzymaną w duchu festiwalu i wszystkich imprez towarzyszących."